κέτο Μεσογειακή διατροφή

Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είχαν μελετήσει τα διάφορα στάδια της ζωής από κάθε οπτική γωνία. Έτσι, υπάρχουν πολλά ρητά για κάποια γεγονότα που συνέβησαν. Φυσικά, αυτό όμως ισχύει και για την δική μας καθημερινότητα. Αυτά τα ρητά έχουν αξία και χρήση μέχρι και σήμερα και σίγουρα θα έχουν και στο μέλλον! Στην Κέτο Μεσογειακή διατροφή θέλουμε να ακολουθούμε μερικά από αυτά καθημερινά.

Στο σημερινό άρθρο, το ρητό το οποίο θα μπορούσε να περιγράψει την αρμονία του σώματος με την διατροφή είναι το περίφημο “νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ”. Αν και η λέξη διατροφή δεν φαίνεται να υπάρχει καθαρά μέσα σε αυτό το ρητό γνωρίζουμε ότι κρύβεται κάπου εκεί πίσω. Ο μεγάλος Ιπποκράτης έλεγε ότι ” κάλλιον του θεραπεύειν το προλαµβάνειν”.

Σύμφωνα με αυτές τις αρχές, εμείς θα ξεκινήσουμε την διαδικασία θεραπείας του σώματος μας με το πιο αιχμηρό βέλος στην φαρέτρα μας, την Κέτο Μεσογειακή διατροφή. Αυτή θα δώσει το έναυσμα για να ξεκινήσουμε έναν νέο τρόπο ζωής που έχει στόχο να βελτιώσει την υγεία μας.

κέτο Μεσογειακή διατροφή 1

Ξεκινάμε κετογονική διατροφή με στόχο μόνο την απώλεια βάρους

Η αύξηση του βάρους και συγκεκριμένα του λιπώδη ιστού είναι συνέπεια ενός ακανόνιστου τρόπου ζωής και διατροφής. Αυτό έχει ως φυσικό επόμενο να ακολουθείτε παράλληλα από άλλους παράγοντες. Εάν έχουμε πράξει έναν αρκετά ανθυγιεινό τρόπο ζωής για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε να αυξάνεται είναι το σωματικό μας λίπος!

Για παράδειγμα, η αύξηση της μυϊκή μάζα δεν θα ήταν πρόβλημα. Ωστόσο, θα δούμε πάλι την ζυγαριά να ανεβαίνει όμως με θετική αντίδραση. Τώρα, η κατακράτηση υγρών, το υπερβολικό σωματικό λίπος και η έλλειψη ενέργειας για τις καθημερινές μας εργασίες είναι συμπτώματα που μας υποδεικνύουν ότι κάτι μας έχει προσβάλλει. Δεν προσπαθούμε να θεραπεύσουμε τα συμπτώματα, αλλά την πηγή των συμπτωμάτων που είναι η διατροφή.

Δεν υπάρχουν υγιή υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα

Το να μην μπορούμε να διατηρήσουμε την γλυκόζη μας σε φυσιολογικά επίπεδα και το να κάνουμε έκκριση μεγάλων ποσοτήτων ινσουλίνης οδηγεί σε αδιέξοδο. Εάν έχουμε περισσότερο από 20% ή 25% σωματικό λίπος, αυτό σημαίνει ότι εκκρίνουμε μεγάλες ποσότητες ινσουλίνης. Δηλαδή, φτάνουμε σε σημείο να αναπτύξουμε αντίσταση στην ινσουλίνη το οποίο είναι το προδιαβητικό στάδιο.

Όταν κάποιος δεν έχει φανερά συμπτώματα κάποιας ασθένειας δεν σημαίνει ότι είναι 100% υγιής. Το να έχουμε αρκετό λιπώδη ιστό, σημαίνει αυτομάτως ότι υπάρχει μεταβολικό σύνδρομο. Αυτό με την σειρά του θα ενεργοποιήσει διάφορες ασθένειες όπως είναι τα αυτοάνοσα νοσήματα.

Επίσης, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία που μας δίνεται να κάνουμε εκκίνηση της θεραπείας εφόσον το σώμα δεν έχει αναπτύξει κάποια περεταίρω ασθένεια. Έτσι, θα βάλουμε σε εφαρμογή το ρητό του Ιπποκράτη και με μικρά αλλά σταθερά βήματα θα αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας.

Η παχυσαρκία, το μεταβολικό σύνδρομο και ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 είναι τρεις αλληλένδετες καταστάσεις που μοιράζονται έναν αριθμό παθοφυσιολογικών μηχανισμών και που συχνά παρατηρούνται ότι οδηγούν, διαδοχικά, σε καρδιαγγειακές επιπλοκές.

https://www.revespcardiol.org/en-obesity-metabolic-syndrome-diabetes-cardiovascular-articulo-13124414

Eduardo Alegría Ezquerraa, José M Castellano Vázqueza, Ana Alegría Barreroa
Departamento de Cardiología, Clínica Universitaria de Navarra, Pamplona, Navarra, Spain

Καλό θα ήταν να τονίσουμε, ότι οι ορμονικές αλλαγές διαδραματίζουν ρόλο κλειδί. Για παράδειγμα, υπάρχει ο παράγοντας άγχους. Τα επινεφρίδια που είναι ενδοκρινείς αδένες από το άγχος αρχίζουν να εξαντλούνται. Έτσι, έχουμε ένα φαινόμενο ντόμινο το οποία αρχίζει να πυροδοτεί διάφορες αντιδράσεις στο σώμα.

κέτο Μεσογειακή διατροφή 2

Κατανοώντας την ανάγκη για θεραπεία

Αναλύσαμε και είδαμε ότι ο όρος υγιή υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα είναι κάτι οξύμωρο. Επίσης, αν ακολουθούμε κετογονική διατροφή μόνο για απώλεια βάρους, μπορεί να οδηγήσει σε μια ανθυγιεινή εκδοχή! Διάφορες προσεγγίσεις για την κετογονική διατροφή έχουν οδηγήσει σε πολλές απογοητεύσεις, ελλείψεις θρεπτικών συστατικών, τριχόπτωση, απώλεια μυϊκής μάζας ακόμη και υπογλυκαιμία. Είναι ένας νέος τρόπος ζωής, μια νέα φιλοσοφία που πρέπει να εναρμονιστούμε!

Η μετάβαση από μια συμβατική διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες στην ΚΜΔ είναι μια διαδικασία που απαιτεί υπομονή, προσαρμογή και πολλά πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά. Η μέτρηση μακροστοιχείων (macros) δεν μπορεί να λειτουργήσει μακροπρόθεσμα. Δημιούργησα την Κέτο Μεσογειακή διατροφή και τον τρόπο ζωής της με αυτά τα πράγματα κατά νου! Θέλουμε να είμαστε πιο υγιείς και η απώλεια βάρους είναι ένας μόνο παράγοντας που έρχεται ως ανταμοιβή, αφού θεραπεύσουμε ολόκληρο το σώμα και το νου μας!

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τι εννοούμε θεραπεύοντας με την Κέτο Μεσογειακή διατροφή, ας δούμε τρία βασικά πρωτόκολλα που μπορείτε να εφαρμόσετε στην προσπάθεια σας για να θεραπευτείτε!

κέτο Μεσογειακή διατροφή 4

Πρωτόκολλο 1 – Θεραπεύστε το έντερο σας

Θεραπεύουμε το γαστρεντερικό μας σύστημα, εκεί που βρίσκεται το ανοσοποιητικό μας σύστημα! Αυτό είναι το πρώτο μας καθήκον! Ανεξάρτητα από την κατάσταση μας, όλα ξεκινούν με τη σωστή χρήση των μάκρο και μίκρο θρεπτικών συστατικών! Εάν το σύστημά σας δεν είναι σε θέση να τα επεξεργαστεί ή να τα απορροφήσει θα εμφανιστούν διάφορες ελλείψεις. Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να τρώτε αντιφλεγμονώδη τρόφιμα, οργανικά και καθαρά συστατικά και να μαγειρεύετε στο σπίτι από το πρώτο υλικό!

Το να κατανοήσουμε ότι το γαστρεντερικό μας σύστημα χρειάζεται επούλωση είναι πιο σημαντικό από την ικανοποίηση των γευστικών μας προτιμήσεων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα βιομηχανοποιημένα γλυκαντικά, ξηροί καρποί, σπόροι, τα άλευρα στην κετογονική, ναι ακόμη και το αλεύρι καρύδας ή αμυγδάλου και τα αγελαδινά γαλακτοκομικά πρέπει να φύγουν για μια μεγάλη χρονική περίοδο!

Πρωτόκολλο 2 – Αναπληρώνοντας τις ελλείψεις μας

Η θεραπεία με την ΚΜΔ σημαίνει φυσική αποκατάσταση των ελλείψεων από τα μικροθρεπτικά συστατικά, χωρίς συμπληρώματα! Προσωπικά σε αυτό τον τρόπο ζωής δεν χρησιμοποιώ κανένα συνθετικό συμπλήρωμα. Το ίδιο ισχύει για όλα τα άτομα που αλλάζουν τρόπο ζωής! Μόλις φροντίσετε να ακολουθήσετε σωστά όλα τα βήματα του νέου τρόπου ζωής, θα παρατηρήσετε τα οφέλη και τις θεραπευτικές ιδιότητες αυτής της διατροφής! Αν δεν γνωρίζετε πως να το κάνετε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο greekgoesketo@gmail.com.

Πρωτόκολλο 3 – Μείνετε με την Κέτο Μεσογειακή ό,τι και να συμβεί

Οι περισσότεροι από εμάς όταν δεν δουν άμεσα αποτελέσματα αμέσως γυρνάνε πίσω στην διατροφή που μας δημιούργησε όλα τα προβλήματα. Το σώμα πάντα θα δημιουργήσει κάποιο πλατό, δηλαδή δεν θα συνεχίσει η απώλεια. Αυτό είναι μια φυσική αμυντική λειτουργία του σώματος που με την κατάλληλη διατροφική στρατηγική το σώμα θα δεχτεί νέο ερέθισμα και η απώλεια θα συνεχίσει.

Δεν κυνηγάμε εμμονικά την κέτωση, οι μετρήσεις μεταβάλλονται από πολλούς παράγοντες. Θυμηθείτε, η κέτωση είναι μεταβολική κατάσταση απουσίας υδατάνθρακα όχι παρουσίας λίπους. Αυτό σημαίνει ότι θα διατηρείτε την ημερήσια πρόσληψη υδατανθράκων πολύ χαμηλή. Θα ακολουθήσετε τα τρία αξιώματα της ΚΜΔ όποτε είναι δυνατόν και θα παραμείνετε θετικοί!

Φυσικά, υγιή, φρέσκα συστατικά…

Σπιτικό φαγητό, αργό μαγείρεμα, υπομονή…

Διασκέδαση, γέλιο, οικογένεια, φίλοι, απόλαυση του ήλιου και της ζωής…

Αυτό θα εξασφαλίσει ότι έχετε, την βέλτιστη υγεία, καλύτερη ψυχολογία και φυσικά στο τέλος την εμφάνιση που πάντα ψάχνατε. Με αυτές τις τρεις σημαντικές αλλαγές, η αυτοεκτίμηση σας θα αυξηθεί και θα ανταμειφθείτε σε όλες τις πτυχές της ζωής. Ειδικά όταν πρόκειται για την κοινωνική σας ζωή και την οικογένεια σας! Επίσης, θα μπορείτε να βοηθήσετε τους άλλους μόνο όταν φροντίζετε τον εαυτό σας στο μέγιστο των δυνατοτήτων σας!

Διαβάστε επίσης